Saturday 28 December 2013

Dugaan.... :')

Assalamualaikum..hye semua..kalau orang lain,di ambang 2013 mesti sedang gembira sebab dah nak masuk tahun baru,nak buat azam yang baru..tapi aku lain..di saat-saat akhir tahun nie,aku alwayz sedih jer..mungkin ini dugaan yang Allah dah tuliskan untuk aku..aku terpaksa terima dugaan nie walaupun aku rasa sakit sangat-sangat.. :') dulu,hidup aku penuh dengan warna-warni..kalau aku sedih atau bosan arwah abang lah yang selalu happykan aku dan family aku..arwah abang akn bawak aku pegi jalan-jalan..tapi kegembiraan tu hanya sekejap..Allah lebih sayangkan abang..tanggal 18/4/2007 abang pergi menghadap illahi..time tu hanya Allah shaja yang tahu perasaan aku macammana..aku pada mulanya langsung tak percaya yang abang aku dah meninggal..tapi,akhirnye aku harus terima jugak takdir yang telah ditulis oleh Allah untuk kami sekeluarga.. :'( pilu rasa diri nie time tu..aku telah kehilangan orang yang aku sayang buat selama-lamanya..setelah hampir 6 tahun arwah abang tinggalkan aku..akhirnya,aku telah dapat pengganti abang..aku telah jumpa seorang insan iaitu kawan aku yang cukup-cukup ambil berat pasal aku..dia selalu teman aku tak kira time aku senang mahupun susah..walaupun aku ada ramai kawan tp dia lah satu-satunya kawan yang aku cukup-cukup senangi jika aku ade disamping dia..setiap kali aku borak-borak ngan dia aku rasa cukup-cukup selesa..kalau boleh tiap-tiap hari nak borak ngan dia..tapi Allah dah tentu segala-galanya untuk aku..aku pernah tipu dia disebabkan dulu kami pernah gaduh..aku tipu dia disebabkan aku tak sanggup lagi nak gaduh ngan dia..aku dah cuba cara yang terbaik untuk berbaik ngan dia,tp hubungan kami tetap sama..sampai satu saat,aku dapat satu idea..idea yang cukup-cukup tidak masuk akal..tapi time tu aku tak fikir panjang..aku tetap nak buat jugak even kawan aku yang lain tak setuju dengan idea aku nie..bukan tu shja..aku siap suruh kawan aku yang lain tolong aku tuk jayakan idea bodoh aku nie..kawan aku taknak buat tapi aku paksa jgak dia buat..bila dah dpksa,kawan aku pun lakukannya walaupun dia taknak..aku betul-betul dah buat silap sebab libatkan orang lain dalam masalah aku..akhirnya hubungan kami jadi baik bila si dia maafkan aku setelah pcya kat idea aku tu...aku dah tipu dia bukan sekejap tapi lama..aku happy sebab dpt berbaik semula dengan dia..kitorang kawan mcm biasa balik..tapi,kita harus ingat,kalau kita happy sebab  kita berbaik atas dasar ketidakjujuran kita,hubungan itu tidak akan diredhai oleh Allah..disebabkan aku tak sanggup lagi tipu dia,akhirnya aku bagitau dia hal yang sebenarnya..bila kita dah tipu orang hidup-hidup mesti orang nak marah kan..kalau aku kena aku pun nak marah..tapi aku pun sampai sekarang tak tahu kenapa idea sebodoh tu aku boleh buat..mybe aku cukup-cukup sayang dia sampai tak sedar apa yang aku dah buat..aku dah tak pikir benda lain dah..yang aku pikir hanyalah hubungan aku dengan dia ok..tu jer yang aku fikir time tu..aku langsung tak fikir perasaan dia..aku betul2 bersalah ngan dia..aku dah hilangkan kepercayaan dia kat aku..aku tak mampu nk jadi kawan yang sempurna untuk dia..aku dah lukakan hati seorang insan yang cukup2 ambil berat kat aku..Ya Allah.. :'( "kita tak patut kenal sebenarnya..sy tau,ucapan maaf sy mungkin tak dapat nk ubat luka kat hati awk,.tp tu jer yang sy mampu buat skrg nie..maafkan sy..kalau awk nk benci kat saya,bencilah..sy redha sbb mgkin tu sbgai balasan utk sy..saya doakan semoga awak dapat kawan yang lebih baik dari saya lepas nie..terima kasih sebab sudi jadi peneman sy selama nie.." :') dan sekali lagi tanggal 27/12/2013 aku telah kehilangan sekali lagi orang yang aku cukup-cukup sayang..Ya Allah..kau tabahkan lah hati hambamu ini..aku tulis kat sini spya ia jd pengajaran utk org lain..aku taknak korang buat pkara yg sama..if korang pernah,better korang cpt2 mintak maaf dan bgtau hal yang sbnar kat org tu..wlaupun korang berkmgkinan kehilangan org yg tersyang tp ingatlah..adakah korang sanggup tipu dia hidup2?? korang janganlah happy mcm aku nie..happy sbb dpt berbaik tp ats dasar penipuan.. ingatlah sebelum terlambat.. :')


No comments:

Post a Comment